Oglądasz wiadomości wyszukane dla hasła: tuning Volkswagen VW Passat
Wiadomość
  OCTAVIA TDI - OPINIE

Witam dyskutantów

Noszę się z zamiarem kupna nowego Diesla. Być może będzie to Skoda Octavia
z
silnikiem Diesla 1,9 TD o mocy 90 KM lub 110 KM.


Jest to silnik TDi - czyli turbo diesel z wtryskiem

No i właśnie:

1) czym tak naprawdę różnią się te dwa silniki (turbosprężarka???),


Dokladnie nie wiem, ale przez chip tuning mozna podwyzszyc moc slabszego do
110KM. Oba sa rewelacyjne, 90km ma takiego samego kopa jak 1.8 benzynowy.

2) jakie są Wasze opinie na temat silników Diesla produkowanych przez
Volkswagena?


Bardzo oszczedne, super trwale, jezeli sie dba o swiece zarowe - zero
problemu zima. Silnik 1.9 td z 93 roku ( z uszkodzonym turbo) pali ok.
5.8-7.5 trasa/miasto w passacie z 86 r. 1.6td palil ok 5.5.
Dla porownania -  mondeo z 96r z 1.8 td przy takim samym sposobie jazdy pali
7.5-9 litrow. Dynamika na niskich obrotach lepsza u Vw.
TDi ma jeszcze nizsze spalanie o nawet 2 litry
3) co w ogóle sądzicie o modelu Octavia?


Calkiem niezle autko, tylko kradna, zdaje sie...
--
Pozdrowienia - Cezar


 
  Gdzie jest granica:) ?
A propos...długo ten Mini Cooper nie pożył.Wszak rozjechał go na strzępy czołg Challenger Ale kłódki pewnie się rzeczywiście ostały.
A teraz jeszcze kilka bryk ciekawych ,,wewnętrznie"ludzi.:


Na koniec doklejam wieśniacki tuning naszych PASSATów,znaleziony właśnie na rosyjskim forum i link do stronki poniżej:
http://www.tuningart.ru/avto/volkswagen/passatb3/vw-passat-b3.htm
Pzdr.
  Ciekawe oferty na Allegro
Volkswagen Golf 2.0 TDI 180KM TUNING
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C3438761



OPEL ASTRA II TUNING
http://moto.allegro.pl/it...leon_kosa_.html



Honda NSX TARGA V6
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C2637647



NISSAN s14 200sx SR20DET Tuning skyline <400KM!
http://moto.allegro.pl/it...onad_400km.html



Chrysler Sebring AGT Tuning
http://uzywane.auto-swiat...how&id=C3289610



VW Passat 3B Crunks Finest Showcar Airride Lexani Leder
http://cgi.ebay.de/VW-Pas...1QQcmdZViewItem

  VW Passat B5 Kombi by B&N MTG
No więc... Kolejny projekt B&N MTG czyli Bloody & Negra Model Tuning Garage. Volkswagen Passat B5 Kombi 1:24 firmy Welly. Kto co zrobił:
- wnętrze - Negra
- karoseria - Bloody
- malowanie - Bloody
- felgi od - Bloody

Najpierw błędy Negra nie zrobił żadnych, tylko ja nawaliłem...
- uszczelki szyb jak zwykle zrypane
- brak szkieł reflektorów... jak mi się będzie chciało to dorobię

Wóz zrobiony w stylu jak ja to mówię: german-bling-bling-style. Połączenie bling'u i germana.

Poprzeczki w grill'u nie są krzywe. Tylko maska jest "zaokrąglona" a poprzeczki są "proste" i to jest takie złudzenie. Chyba wszystko... Foty:



 
  Ogłoszenia: sprzedam, kupię, zamienię
Witam,
Oryginalny panel sterowania elektrycznymi szybami do GOLF'A R32 wraz z przyciskami.
Stan bardzo dobry, auto z tym panelem "na pokładzie" przejechalo ok. 12 000 km. Panel nosi normalne ślady uzytkowania, jak na swój wiek to stan prawie salonowy.
Stan techniczny-100% sprawny.
Pasuje do R32 i zwyklego

Idealne dla pasjonatów prawdziwego Tuningu, to NIE JEST jakaś tania okleina alu-podobna, której szkodzą promienie słonrczne.
Produkt z najwyższej jakości materiałów: VOLKSWAGEN-Made in GERMANY.
FOTKI:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=36811748

Cena: 199zł do negocjacji
-------------------------
POSIADAM RÓWNIEŻ:
- drugi taki panel, ale zwykly czarny, z przyciskami
- KLAMKI DO AUDI w stanie bdb
- boczki drzwiowe GOLFA IV
- góra tiptronica(wnętrze+kable połączeniowe do częsci mechanicznej)
- zegary do OMEGI C, ramka konsoli do Omegi C
- lampki pod sufit do VW, Mercedes, Renault
- kierownica skórzana z przyciskami do sterowania radiem do VW
- gałki zmiany biegów do VW
- KOMPLETNE LUSTERKA ELEKTRYCZNE DO VW
- KOMPLETNE WNĘTRZE VW PASSAT Z PODŁOKIETNIKIEM I ROLETĄ
- panel sterowania szybami
- panel sterowania lusterkami
- spryskiwacz świateł GOLF V
- konsola środkowa SKODA OCTAVIA
- CLIMATRONIC VW/SKODA
----------------------------------------------
tel. 601 859 133
http://www.zegary.kom.pl
GG: 24 09 025
_________________
Oferta:
-felgi Alessio
-czesci mechaniczne VW GROUP
-wnętrza do VW GROUP
-białe tarcze zegarów
-naklejki na samochody
  zmniejsz sie ilość dilerów !!!
Hity tegorocznej sprzedaży

Jakie auto było na Warmii i Mazurach hitem sprzedaży mijającego roku? Oczywiście auto używane sprowadzone z Niemiec. Konkretnie Golf. Wśród nowych aut - największym powodzeniem cieszyły się modele, na które dealerzy wprowadzili duże zniżki.
Które auto Twoim zdaniem zasługuje na tytuł tegorocznego hitu?
Ten trudny rok w motoryzacji dostarczył trochę anomalii. Firmy znane z produkcji usportowionych aut najlepiej sprzedawały... terenówki, zaś nowości rynkowe przegrały z wychodzącymi z produkcji modelami. Kluczem do sukcesu rynkowego było więc w tym roku nie to co dla oka, choć styliści starają się jak nigdy. A okazuje się, że prawdziwym narzędziem dysponują dopiero marketingowcy, którzy decydują o rabatach. Tegoroczne sięgnęły u niektórych importerów nawet jednej czwartej wartości auta.
Na Warmii i Mazurach rekordy sprzedaży biły, zresztą jak w całym kraju, sprowadzane z zagranicy Volkswageny Golfy. W naszym regionie pojawiło się ich około 5-6 tys. (od wejścia Polski do Unii na Warmię i Mazury sprowadzono 20384 Volkswageny, kolejne miejsca to Opel 14229, Ford 8190, Audi 6364 i Renault 3017). Golf, nieważne czy drugiej, trzeciej, czwartej serii, ma opinię auta trwałego, praktycznego, z dostępnymi tanimi częściami, ulubionego przez młodych kierowców, jest dobra baza do tuningu, trzyma cenę i zawsze znajdzie kupca. I to jest recepta na sukces.
Wśród nowych aut trudno wyszukiwać takiego przeboju. W olsztyńskich salonach samochodowych żadne auto nie było na tyle hitem sprzedaży, by mówić o roku konkretnego modelu.
Ale w salonach wytypowano modele, które cieszyły się największym uznaniem klientów. Oto one:

Audi - A3, bo to najtańszy model marki, z ceną od 75678 zł

BMW - ten salon otwarty był przez niewielką część roku (wznowił działalność), ale największym zainteresowaniem cieszyła się seria 5

Chevrolet - zdecydowanie Lacetti w wersji pięciodrzwiowej, naszym zdaniem najładniejsze w gamie

Chrysler - bezapelacyjnie ikona vanów, czyli Voyager i Grand Voyager

Citroen - C3 ze względu na rabaty cenowe sięgające 12 tys. zł

Fiat - hit koncernu, czyli Panda; jej cena spadła do 25,6 tys. zł

Ford - oczywiście nowy Focus, choć Fusion wcale mu nie ustępował a w olsztyńskim salonie usłyszeliśmy, że dzięki wsparciu dla firm Mondeo schodzi ostatnio jak ciepła bułka

Honda - rok CR-V-a - duży, dobrze wyposażony SUV za rozsądne pieniądze jeśli chodzi o klasę auta

Hyundai - najmniejszy Getz - niska cena, przestronności, trzy lata gwarancji i sukces gotowy

Jaguar - najmniejszy X-Type z ceną zaczynającą się niewiele ponad 100 tys. zł. Za takie pieniądze kota na masce jeszcze nie oferowali

Jeep - Grand Cherokee, bez zbędnych komentarzy

Kia - Picanto, ale jeśli chodzi o sprzedaż flotową, ale indywidualnie Rio, i to zarówno stary, ja i nowy model

Land Rover - furorę robi luksusowy król bezdroży Range Rover i to w wersji Sport, jeden kosztował nawet 450 tys. zł

Mazda - choć od niedawna wróciła na polski rynek, to model 6 już zdążył podbić serca klientów

Mercedes - luksusowa limuzyna o wyglądzie coupe, czyli CLS - oto hit ostatnich miesięcy, mimo iż z cennikiem zaczynającym się od trzech setek

Mitsubishi - jeśli w dzisiejszych czasach trzeba się zapisywać na jakieś modele, to tylko na Pajero Sport i pikapa L200 - w tym roku zrobiły furorę

Nissan - najdłużej obecna na rynku Almera; dlaczego? Bo tania i dobrze wyposażona

Opel - Astra, ale nie ta najnowsza, a Classic II; ponoć najlepszy produkt za cenę 38 950 zł, z ABS, wspomaganiem i dwoma poduszkami

Peugeot - model 206, choć najdłużej na rynku w palecie Peugeota, to wciąż najlepiej się sprzedaje

Renault - nowe Clio, które tuż po premierze zdobyło tytuł Auta Roku 2006

Seat - ze względu na kilkunastotysięczny rabat - Leon, ale odkąd Seat zaczął sprzedawać rosyjskie dostawcze Gazele, dziennie z salonu wyjeżdża nawet po kilka sztuk. To dopiero hit!

Skoda - nr 1 w Polsce, czyli najchętniej kupowane w kraju auto nie zrobiło wyjątku na Warmii i Mazurach; oczywiście mowa o Fabii

SsangYong - choć wciąż drogi, to bardzo atrakcyjny Rexton

Suzuki - nowa Grand Vitara, której już nie sposób kupić. Wszystkie wykupili! Hitem była też nieźle wyposażona i tania Liana

Toyota - im starszy tym lepszy, czyli Yaris, natomiast ostatnio rewelacyjnie zaczęły sprzedawać się Corolle z nowym dieslem 1.4

VW - nowy Passat i to najlepiej w wersji 2.0 TDI Highline, najlepiej czarny albo ciemno kawowy; ze względu na 11 tys. zł obniżki do łaski wrócił Golf V

Rafał Radzymiński

r.radzyminski@gazetaolstynska.pl
  Auto Moto Show 2008 Katowice!
Dokładnie tak! W dniach 23-25 maja na terenie Spodka w Katowicach miejsce będzie miał salon samochodowy na miarę europejskich imprez. Nie jest to już jednak pierwsza taka impreza odbywająca się w Katowicach, jednak w tym roku zainteresowanie producentów jak i samych (przyszłych) zwiedzających jest naprawdę duże. Już teraz możecie przeczytać o atrakcjach jakie będą na Was czekać w Spodku - będzie wiele premier, będzie tuning, słowem: wszystko to, czego prawdziwi fani motoryzacji mogli się spodziewać.
Premiery:

- Po raz pierwszy w Polsce zobaczymy Hondę Accord Tourer, która miała swoją premierę w Genewie. Oczywiście zobaczymy także wchodzącą w maju na rynek Hondę Accord sedan. Po sukcesie obecnego modelu, trudno się spodziewać, że inaczej będzie z nowym, Planowana jest konferencja prasowa z dyr. Andrzejem Wrzoskiem.

- Renault zaprezentuje premierowego Koleosa. Samochód z rodziny crossoverów, który w Azji jest znany jako Samsung QMX. Skrót QMX oznacza Quest Motoring Xperience, czyli poszukiwanie wrażeń motoryzacyjnych. Ten ciekawy samochód wyposażono w napęd na cztery koła, asystenta ruszania pod górkę i asystenta zjeżdżania ze zbocza. Planowana jest konferencja prasowa z Prezesem Renault Polska Arnaud Barralem.

- Skoda Auto Polska zaprezentuje premierowy model Superb, którego światowa premiera odbyła się w Genewie. Samochód będzie miał bogatą gamę silników:
1,4 TSI i 1,8 TSI, które jako pierwszy otrzymał Passat, 2,0 TFSI znanego z Octavii RS. Dojedzie również sześciocylindrowy 3,6 FSI, który montuje się do Touarega i Passata R36. W Superbie będzie on napędzał wszystkie cztery koła korzystając z pośrednictwa systemu Haldex. Planowana jest konferencja z nowym szefem Skody w Polsce Łukaszem Zadwornym.

- Seat, obok pełnej gamy samochodów zaprezentuje nową Ibizę w wersji pięciodrzwiowej. Niestety, mimo starań Iberii, nie uda się pokazać genewskiej premiery, prototypu Bocanegra.

- Suzuki pragnie pokazać Splasha, czyli bliźniaka Opla Agilii.

- Bogatą ekspozycję przygotowuje Kia. Pragną zaprezentować tegoroczne genewskie nowości, czyli Kie SOUL Searcher a także Soul Diva. Odbędzie się konferencja prasowa z dyr. Wojciechem Szyszko

- Ford planuje zaprezentować nowy model Kuga. Planowana jest konferencja z prezesem Adamem Kołodziejczykiem.

- Swą obecność na targach potwierdził Citroen prezentując między innymi nowe C5.

- BMW pragnie pokazać przedpremierowo model X6

- Całą rodzinę swych samochodów zaprezentuje Dodge. (także odbędzie się konferencję prasowąz dyr. Chrysler Polska Maciejem Ratyńskim).

Zobaczymy także samochody z wielkiej rodziny Volkswagena, Audi, Porsche.
W Katowicach nie zabraknie także Mitsubishi, Volvo, Peugeota, Nissana , Hyundaia i Ssang Yonga.
Być może pokażą się także chińskie samochody. Cały czas toczą się rozmowy z importerami i wiele wskazuje na to, że nowości będzie znacznie więcej.

25-maja organizatorzy zapraszają na Najlepszy Tuning Śląska.
W ostatni dzień targów Auto Moto Show serdecznie zapraszamy na zlot tuningowy VW organizowany przez Centrum Tuningu Samochodowego. Atrakcją dnia będzie wybór spośród wielu aut marki najlepszego VW Śląska. Poza tym przewidziane jest wiele konkurencji dedykowanych specjalnie dla miłośników tuningu VW i nie tylko.

Źródło: Auto Moto Show Katowice via mototarget.pl
  ...:::Gazety tuningowe:::...


W styczniowym numerze między innymi:

Lady Carbon – Subaru Impreza STI, samochód demonstracyjny serii gier „Need for Speed” powstał przy współudziale najlepszych polskich firm tuningowych. Robi wrażenie!

Essencja Tuningu – relacja z Essen Motor Show 2006

Niekończąca się opowieść – Renault Megane, ten samochód kiedyś był „pucharówką, a obecnie jest chlubą działu tuningu łódzkiego dealera Renault - Jaszpol

Mini na plusie – Honda Civic CoupĂŠ, miał być tylko styling, a skończyło się na 250KM pod maską…

Szybka paka Caddylacka – VW Caddy, kolejny pickup na rodzimej scenie tuningowej. Pod jego maską drzemie silnika 1.8 l z kompresorem typu G

French Affair – Peugeot 205 GTI, choć wiekowy potrafi zrobić awanturę na ulicy

DTM Look – BMW 325i, ten wóz przenosi nas do świata wyścigów turystycznych przełomu lat 80. i 90.

Silesia Warior – Audi A3, agresywny śródziemnomorski styl ze śląskim rodowodem

Atak Klonów – Daewoo Nubira, firmowe kombi wcale nie musi być powolnym i nudnym samochodem. 260KM mówi chyba samo za siebie!

Boogie Nights – Opel Kadett C, przebudowa w stylu szalonych lat 70.

Orange Ekstraklasa – FSO 1500 pick-up, w krzykliwym kolorze chętnie zabierze na „pakę” nie jedną niewiastę. Nawet przed nimi klęknie, wszystko za sprawą pneumatycznego własnej konstrukcji…

Work & Travel – Volkswagen Passat, nie jest tak chętnie przerabiany jak Golf czy Polo. Tym ciekawsza wydaje się ta rodzinna przebudowa

Big Foot – Monster Truck, kolejna produkcja studentów z Politechniki Białostockiej budzi podziw i strach. Szczególnie, gdy postanowi coś rozjechać!

Top100 – Z okazji zbliżającego się 100. wydania „GT” wybieramy samochód, który miał największy wpływ na rozwój polskiej sceny tuningowej.

TKR ‘06 – Tuningowy Konkurs Roku finiszuje

1,9 TDI – Trzeci odcinek cyklu o kultowych silnikach. Tym razem dokładna analiza jednostki wysokoprężnej z koncernu VAG.

GT Drift Academy 2 – Kolejna lekcja driftingu z Maciejem Polowym

Skuteczne hamowanie – Odpowiadamy na pytanie, czy można skutecznie poprawić hamulce za grosze – test wzmacniacza siły hamowania

Pakiet w cenie – Test nowego radioodtwarzacza Sony CDX-GT410U z przenośnym odtwarzaczem MP3 USB

Chińska Akustyka – Sprawdziliśmy dla Was ile warte są chińskie subwoofery LTC i EMG

Podglądanie rywali – Test nawigacji JVC KV-PX70

Stawka większa niż… – Volkswagen Touran Alpine, przebudowa w stylu Las Vegas Casino. Jak dobrze zagrał?

Cztery tysiaki – Jeep Wrangler, porządne granie z Extreme Car Audio

Scream Z – Nissan 350Z, czwarta generacja legendarnego „Zeta” jest lepsza niż kiedykolwiek. Samochód idealny, gdyby nie… zresztą przeczytajcie sami.

A dwie setki – Mercedes A200, redakcyjnym mini-test

Perpetuum Mobile – Peugeot 207 HDi, ten samochód zdaje się produkować paliwo!

Prawie jak Evo – Mitsubishi Lancer 2,0 Sport, ten samochód nawet nie próbuje udawać wyczynowej wersji Evolution
  Szyk i Styl nr 8 (13)






SZYK I STYL...

Nie do każdego samochodu pasują spojlery, poszerzone błotniki i kubełkowe fotele. Przerabiając niektóre auta należy wykazać się umiarem i umiejętnością wyczucia pewnej granicy w modyfikacjach, której nie należy przekraczać.

Do takich samochodów należy z pewnością VW Passat. Ta limuzyna klasy średniej jako model VW została zaprezentowana w 1973 roku jako model B1. Produkowano go do roku 1981, kiedy to światło dzienne ujrzał kolejny Passat B2, czyli zaraz po premierze w październiku 1980r. Jego produkcja trwała do '87r. Rok później w salonach pojawił się model B3, którego produkcja trwała pięć lat, a po nim B4 sprzedawany w latach 1993-1997. W sierpniu 1996r. pojawił się kolejny już model B5 o oznaczenie wewnętrznym VW - 3B. Zdecydowanie poprawiono i unowocześniono bryłę nadwozia. Tak jak wcześniej - karoseria występowała w wersji sedan i kombi.. Zastosowano montowane wzdłużnie silniki benzynowe: 1,6l (101 KM), 1,8l (125 KM), 1,8l T (150 KM), VR5 2,3l (150/170 KM) i VR6 2,8l (193KM) oraz turbo diesle: 1,9l (90, 110 z pompą rotacyjną) oraz TDi 115KM na pompowtryskiwaczach. W listopadzie 2000 roku VW wykonał lifting wersji B5 (ozn. wewn. 3BG). Zmiany dotyczyły głównie pasa przedniego i tyłu nadwozia oraz kilku elementów wnętrza. Użyto silników benzynowych: 1,6l (101 KM), 2,0l (115 KM oraz 130KM), 1,8l T (150 KM), VR5 2,3l (170 KM), V6 2,8l (193 KM) oraz turbodiesle: 1,9l TDI (101, 130 KM na pompowtryskiwaczach), 2,0l TDI (136KM, również na pompowtryskiwaczach), V6 2,5l TDI (150 KM na pompie wtryskowej). Więcej o historii Passata opisywaliśmy w numerze 1(6) 2007. Teraz chcemy przedstawić Wam dwa samochody poddane prywatnemu tuningowi. Nie bójcie się jednak, gdyż właściciele wiedząc z jakim autem mają do czynienia nie poszli w złym kierunku, więc zmiany są delikatne i wyważone, ale zapewne wyróżniają prezentowane VW od seryjnych odpowiedników.

Bordowy "Passek" Andrzeja:
Niejeden z nas chciałby, by pierwszym jego samochodem był VW Passat. Tak właśnie było w przypadku Andrzeja. VW wpadł w jego ręce w spadku po rodzicach. Był to model B5 z 1997 roku z silnikiem o pojemności 1.6 l i mocy 100KM. "Endrju" używał go do jazdy na co dzień, jak każdy "normalny" człowiek. Samochód niczym się nie wyróżniał - ot po prostu zwykły Passat. Niestety silnik naszego VW był jakimś felernym egzemplarzem, bo często lądował u mechanika, aż w końcu praktycznie wyzionął ducha. Typowy Polak w takim wypadku daje do prasy i na serwis aukcyjny ogłoszenie o sprzedaży auta, ale nie w tym wypadku. Andrzej tak zżył się ze swoim samochodem, iż zadecydował o zmianie silnika. Przemyślał jednak wszelkie za i przeciw i stwierdził, że bezsensowny będzie montaż tego samego, dość małego jak na ten samochód, silnika 1600cm3. Wybrano bardziej ambitną drogę i jednostkę napędową. Zlecił znajomemu dostawcy używanych aut zza granicy, aby rozejrzał się dla niego za turbo - dieslem nowej generacji. Długo czekać nie musiał, bo już po miesiącu w przydomowym garażu pojawił się znany i lubiany 1.9 TDi o mocy 115 koni mechanicznych z automatyczną skrzynią biegów. SWAP okazał się trudniejsza i bardziej czasochłonna niż szacowano. Rozgrzebano auto praktycznie do gołej blachy. Oprócz wszystkiego co pod maską trzeba było wymienić cała instalację, bak z pompą oraz dołożyć system ESP i masę czujników. Po nieprzespanych nocach końcu nowe serce "zabiło" pod maską.
Równocześnie "Endrju" zaczął łapać bakcyla tuningowego. Już nie patrzył na swój pojazd jak na maszynę do transportu z punku "A" do punku "B". Najpierw od kolegów, później poprzez Internet i czasopisma zaczęło docierać do niego, że niekoniecznie Passat musi być zwykłym nudnym samochodem zza Odry. Na szczęście napatrzył się na dobrą zachodniopomorską szkołę tuningu wywołaną po części bliskością naszych zachodnich sąsiadów. W tym rejonie niemiecki styl był i jest bardzo popularny. Obok zmian stylistycznych Andrzeja zafascynowały modyfikacje mechaniczne. Chciał podjąć próbę wzmocnienia silnika i złamania bariery 200KM. Zasięgnął informacji i okazało się, że "stopiętnastka" ma słaby dół i słabsze korby. Pomyślał wtedy o silniku z troszkę większym potencjałem już na starcie. Padła kolejna karkołomna decyzja o zmianie "serducha"! Było jednak znacznie prościej niż za pierwszym razem, gdyż SWAP z TDi 115 KM na TDi 130 KM ograniczał się do zmiany silnika ze skrzynią, a większość podzespołów była ta sama. W VW zagościł kolejny diesel ze skrzynią manualna 6-biegową. Jednostka napędowa mimo, że dużo żwawsza, nie miała zostać w pełni seryjna. Na początek został założony duży intercooler dla polepszenia wychładzania silnika, w którym to zmieniono nieco elektronikę sterującą. Zabiegi zmiany programu sterującego i kilku innych detali zajęła się profesjonalna firma TUNE-UP z Gdańska. Po tym zabiegu hamownia wykazała moc oscylującą w granicach 170KM i 400Nm. Oczywiście jak zapewnia Andrzej to dopiero początek i są ambitniejsze plany. Trzeba jednak przyznać, że 170-cio konny silnik i tak ładnie rozpędza masywną "budę" VW.
Gdy prace z silnikiem zostały na dana chwilę ukończone zdecydowano się na lekki usztywnienie karoserii. Została zamontowana markowa rozpórka kielichów firmy Wiechers. Lepiej przyspieszające auto osiągało szybciej większe prędkości, z których trzeba było je skutecznie wyhamować. Z pomocą przyszły nawiercane tarcze hamulcowe Zimmerman. Do tego wymieniono płyn hamulcowy na odpowiednik Motula oraz klocki z serii EBC Green Staff. Te elementy częściowo przysłaniają alufelgi i to nie byle jakie bo "dziewiętnastki" pochodzące od Audi A8 o szerokości 8,5 cala. Zostały one wierzchnio spolerowane i naciągnięto na nie opony 215/35 R19. Felgi dodatkowo wysunięto na zewnątrz poprzez dystanse H&R o szerokości 2,5 cm z tyłu i 1,5 cm z przodu. Aby koła szczelnie wypełniły nadkola, a przede wszystkim aby auto lepiej trzymało się drogi Andrzej zainwestował z zawieszenie gwintowane sprawdzonej firmy Eibach model Pro Street S, które obecnie ustawione jest na około -10cm.
W ten sposób zmodyfikowany Passat prezentował się dobrze, ale miał jeszcze lepiej. Aby podkreślić elegancje i prestiż zakupiono listwy chromowane z modelu highline po liftingu. Zderzaki oraz tylna klapa zostały delikatnie przerobione według własnego projektu. Zderzaki wygładzono zdejmując listwy i zalewając rowki po nich plastykiem. Zamaskowano również w podobny sposób łączenia dokładek, przez co zderzaki wyglądają masywniej. W klapie bagażnika zaspawano znaczek i przymrużono wnękę na tablicę rejestracyjną. Cały samochód pozbawiony jest oznaczeń, brak również logo na grillu firmy Mattig. Przednie gładkie kierunkowskazy posiadają srebrne żarówki aby nie powodowały pomarańczowej poświaty w kloszu kiedy są zgaszone. Większą modyfikację przeszły reflektory. Soczewki bi-ksenonowe "Endrju" postanowił zaadaptować z Audi A6. Rzadko spotyka się jednak przy przeróbce lamp na ksenonowe, aby ktoś montował system poziomowania, czy spryskiwacze. Dbałość o szczegóły sprawiła, ze tutaj mamy oba systemy. Na tym szyling zewnętrzny został zakończony.
Prawdziwa rewolucja miała miejsce we wnętrzu. Tapicerkę wymieniono na połączenie skóry z alcantarą z wersji highline. Samochód został doposażony we wszystkie możliwe dodatki jakie VW montował w Passatach z tych lat - na przykład taki detal jak lampka oświetleniowa od modelu W8. Sporo zainwestowano w car-audio, a właściwie można to nazwać car-audio-video. Pasażerowie tylnej kanapy mają do dyspozycji w zagłówkach przednich foteli dwa monitory podłączone do tunera telewizyjnego i odtwarzacza DVD. Z przodu wbudowano nawigację z dużym wyświetlaczem, do której również doprowadzony został sygnał z odtwarzacza DVD i tunera TV. Dobrej jakości oryginalny sprzęt audio pozostawiono bez większych modyfikacji, zakupiono jednak subwoofer dużej mocy.
Bordowy Passat z 1997 roku po modyfikacjach posiada lepsze wyposażenie niż niejeden model lat 2001 wzwyż. Przeróbki nie zakłóciły pięknej linii limuzyny, a jedynie lekko ją podkreśliły oraz dodały agresywności i prestiżu. W środku nie pogardziłby wyposażeniem nawet wybredny polityk, który mógłby oglądać obrady sejmu na żywo w trzech monitorach. Do tego plany na kolejny sezon są równie ambitne. Zmiana koloru i pneumatyczne zawieszeni to dopiero przedsmak tego co szykuje Andrzej.

Czarny Passat Krzyśka:
Drugi z opisywanych VW to również model B5, ale po kuracji odmładzającej, czyli po liftingu - B5 FL. Krzysiek od zawsze miał zamiłowanie do sporych samochodów. Po sprzedaży Vectry przymierzał się do auta z koncernu VAG. Miał dylemat pomiędzy Passatem a Audi A4, jednak długie poszukiwania na rynku wtórnym tych modeli to było jak szukanie igły w stogu siana. Przebiegi były często zaniżane, a stan techniczny niezgodny z ogłoszeniem. Historia lubi się jednak powtarzać, więc i w tym przypadku tak jakoś wypadło. Krzysiek, podobnie jak Andrzej, nabył Passata od swojego ojca w 2006 roku. Nabyty został wcześniej przez rodzinę w salonie i pochodził z roku 2002. Pewne w tym momencie było, że przebieg jest oryginalny, a auto jest w 100% bezwypadkowe. Taki zakup był zdecydowanie pewniejszy od auta z komisu bądź ogłoszenia, a jak znam życie to syn u ojca nie przepłacił.
Wizję na przebudowę "Passka" Krzysiek miał już na długo przed tym, jak trafił w jego ręce. Zaowocowało to tym, że jeszcze zanim odkupił samochód po ojcu miał już zakupione sportowe zawieszenie i to nie byle jakie. Właściciel chciał mieć bowiem pełną kontrolę nam wysokością samochodu. Obawy przez zwykłym zawieszeniem sportowym bez możliwości regulacji, gdzie jak okaże się za nisko to będzie za nisko i nie da się tego zmienić, spowodowały zakup "gwintu" znanej i lubianej firmy KW. Krzyśka wizja wywodziła się z delikatnej niemieckiej szkoły tuningu. Porządne zawieszenie już czekało na montaż, trzeba było zająć się poszukiwaniem odpowiedniego "koła". Wybór nie był trudny, gdyz od dłuższego czasu upatrzone były alufelgi z Audi S4 w rozmiarze 18cali z oponami 225/40 Dunlop SP Sport. Tyle, że nie ograniczono się do założenia seryjnych felg na auto. Dla odróżnienia i nadania autu jeszcze bardziej ciemnego klimatu pomalowane je proszkowo na czarny kolor, a wizerunek ten potęgują przyciemnione szyby. Ukoronowaniem zmian w pierwszym sezonie było zakupienie grilla bez znaczka firmy FK.
Gdy zewnętrzny "styling" został chwilowo ukończony postanowiono wzbogacić "nieco" wnętrze. Seryjny ster zastąpiła znacznie poręczniejsza mała sportowa kierownica Raid o średnicy 32cm. Nie zrezygnowano tym samym z poduszki powietrznej, gdyż kierownica ją posiada. Krzyśkowi owy unikat pozostał jeszcze z poprzedniego samochodu. Zakupiono tylko adapter i obszyto ją nową skóra i alcantarą. Zachowanie godne podziwu - tuning nie jest robiony kosztem bezpieczeństwa! Seryjne radio zastąpiono modelem Alipne CDA 9815 oraz wzbogacono o wzmacniacz i subwoofer Axton.
Nie wspomniałem jeszcze o silniku, który tak jak i w Passacie Andrzeja i tutaj jest dieslem. W tym przypadku był to jednak standardowy silnik, więc obyło się bez kosztowanej i czasochłonnej przekładki. 130-sto konny motor zapewniał przyzwoite osiągi, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia. Podatny na modyfikacje silnik szybko trafiło do speców od chip-tuningu w Warszawie. W firmie Unitronic moc wzrosła do 160KM i 385Nm. W takiej specyfikacji VW pojechał na VW Manie 2006, gdzie wzbudził zainteresowanie wielu VW-maniaków, a jak zapewniał Krzysiek to nie był jeszcze koniec�
Nowy rok to nowy etap prac nad samochodem. Zaraz po zimie na lusterka nałożono chromowane nakładki In.Pro. Najważniejsze jednak dla posiadacza było wzmocnienie hamulców. Mocniejszy silnik trzeba było skuteczniej wyhamowywać. Wymiana płynu hamulcowego na lepszy i montaż klocków EBC miały okazać się wybawieniem z sytuacji. Tak jednak się nie stało, bo hamulce nadal spisywały się "średnio". Podjęto wyzwanie i zaadaptowano jarzma i tarcze z wersji 2,5 TDi. Większe tarcze w połączeniu z oryginalnymi większymi klockami spisywały się znacznie lepiej i nie były tak podatne na przegrzewanie, a dodatkowo jeszcze wymieniono płyn na jeszcze wydajniejszy Motul RBF 600.
Krzysiek zdecydował się jeszcze lekko poprawić auto od strony wizualnej. Najtrudniejszą modyfikacja była przeróbka lamp. Biksenonowe reflektory rozklejono i pomalowano wewnątrz na czarno. Przy okazji modyfikacji założono żarniki o temperaturze 6000K. Wbrew pozorom przerobić przednie lampy Passata nie jest łatwo i wymagana była pomoc osoby zajmującej się profesjonalnie spawaniem plastyku. Zapewniło to jednak trwałość i estetykę wykonania. Z samochodu pozbyto się oznaczeń. Napis TDi został wymieniony na cały czerwony, a znaczek VW na klapie pomalowano na czarno. Jedynym kontrastującym elementem są chromowane listwy wokół bocznych szyb oraz dokupione przez Krzyśka listwy z modelu highline na drzwi i zderzaki. Podobnie jak Andrzej podkreślił tym dostojność VW. Jak widać wiele razy przewija nam się ty słowo "czarno" i "ciemny". Większość elementów jest utrzymana w takim właśnie klimacie. Tworzy to wizerunek prawdziwego "Lorda Dark Vader'a".
Mimo, że auto prowadziło się dobrze na szerokich oponach podjęto próbę poprawy właściwości trakcyjnych. Na tylnej osi pojawiły się dystanse H&R 15mm na stronę, a na przedniej po 15mm. Po tym zabiegu auto zaczęło jeździć jak po szynach. Dla jeszcze lepszej przyczepności zmieniono zawieszenie z KW na twardsze gwintowane tej samej marki co dystanse. Zwiększenie sztywności pozwoliło jeszcze niżej "położyć" Passata, a jak wiadomo w świecie "german stylu" każdy milimetr jest na wagę złota.
Na koniec podjęto próbę jeszcze lekkiego wzmocnienia jednostki napędowej. Wycięto tłumik środkowy i katalizator, co odetkało lekko układ wydechowy, a samochód stał się bardziej elastyczny. Ciekawszą zamianą była wymiana turbiny na "hybrydę" złożoną z turbin od 1.9 TDi 150KM - wirnik strony ciepłej, natomiast strona zimna pochodzi od 2.5 TDi. W tej specyfikacji samochód jeździ do chwili obecnej, i na razie właściciel nie miał niestety czasu zestroić programu sterującego pod nową turbinę, a to zapewne doda jeszcze kilka koni mechanicznych.
VW Krzyśka to kolejny przykład delikatnej stylizacji i dbałości o detale. Pokazuje on także, że tak dostojny samochód jak VW Passat może zostać nieco zmodyfikowany i poprawiony. Polepszy to samopoczucie kierowcy i lekko odróżni auto od pozostałych poruszających się po naszych dziurawych drogach. Krzysiek przymierza się do jeszcze kilku delikatnych modyfikacji. O jego przywiązaniu do szczegółów może świadczyć ostatni zakup - lampka wnętrza z Passata W8.

Podsumowanie:
Ktoś kiedyś mi powiedział, że aut z półki z jakiej pochodzą nasi bohaterowie nie powinno się modyfikować bo jedynie można je popsuć i jak to ujął "zwieśniaczyć". Myślę, że ta i inna osoba po przeczytaniu tego artykułu i przyjrzeniu się obu limuzynom zmieni swoje podejście. Jak widać i taki samochód jak Passat można rozsądnie zmodyfikować. Specjalnie użyłem tego stwierdzenia, bo główną rolę odgrywał tu zdrowy rozsądek. Zmiany powinny być wyważone i dokładnie przemyślane. W tym segmencie nie ma mowy o nakładkach progów czy siatce w zderzaku. Nawet zbyt ordynarna końcówka wydechu mogłaby zepsuć cały efekt. Chłopaki podeszli do sprawy wzorowo, a ich Passaty powinny dać przykład dla tych, którzy chcą "ugryźć ten temat". Andrzejowi i Krzyśkowi gratulujemy wyczucia i smaku.

Text: Łukasz MAPET Janecki
Foto: Mikołaj Urbański
Volkswagen TRENDS

www.trends.com.pl

ew więcej :
http://www.mapet-tuning.c...ssaty/index.htm
  Regulator cisnienia paliwa MOC!! kompresor WEJDZ!!
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=152760485

cena promocyjna!!!!normalnie taki zestaw kosztuje ponad 400 zł jeśli sie go gdzieś znajdzie!!na nastepnej aukcji bedzie drożej,kto 1 ten lepszy !!!!!!!!

WYSYLKA GRATIS PRIORYTETEM NAPISZ DO MNIE PRZED ZALICYTOWANIEM

Witam

Mam do sprzedania nowy regulator cisnienia paliwa firmy F1Z uniwersalny,mozliwosc regulacji cisnienia 0-10 bar ,jest to świetny regulator za BDB cene gdyż po zamontowaniu jego mozemy otrzymac realna moc od 6 do 9%!!!!!!!,cale zamontowanie trwa pare chwil wystarczy wyciagnac stary przewod paliwa wsadzic do regulatora i dolaczonym wezykiem podlaczyc do silnika ,nikt nie bedzie mial z tym problemu,

Ile Bar ustawić????

Cóż ta kwestia jest zalezna od tego co chcemy osiagnać ,jaki silnik mamy tzn czy posiada przeróbki mechaniczne ,oczywiście w normalnej jedzie możemy nieznacznie podnieść moc(czytaj np do 2-3 bar) auta jeśli chcemy pokazać co nasze "cudenko" umie dajemy na (od 6-7 bar do konca),

Kazdy kto chce profesjonalnie zrobić auto musi go zastosowac bo auto na samym powietrzu nie pojedzie:)

Jakie odczucia sa po zamontowaniu jego????

Auto zdecydowanie lepiej przyspiesza dzieki wiekszemu ciśnieniu ,możemy otrzymac wyzsza predkoś max na każdym biegu,już teraz możesz mieć cos co daje rzeczywista moc za odpowiednia kwote ,inne regulatory kosztuja nawet do ok 1400 zł!!!!!!!!nie lepiej oszczedzić dużo pieniedzy??

ZAJMUJE SIE PROFESJONALNYM TUNINGIEM JEŚLI CHCESZ COŚ ZROBIĆ I NIE WIESZ JAK CO GDZIE JAK ,NAPISZ NAPEWNO ODPOWIEM MAM DOSTEP DO WIELU FIRM TUNINGOWYCH POLSKICH JAK I ZAGRANICZNYCH!!

Zestaw zawiera:regulator (niebieski,chwilowo nie ma czeronych)sterowany podciśnieniem z manometrem , trójnik do przewodu paliwowego, cybanty, uchwyt do montażu oraz przewód paliwowy 30cm

Wysylam paczke odrazu po zaksiegowaniu pieniedzy!!!!

Sprawdz komentarze jestem profesjonalista i dbam o dobro klienta!!!!!

Pytania prosze na maila kierować

Lub na nr 503-196-942

Pasuje do nastepujacych aut:

Alfa Romeo : Alfa Romeo 33 90 145 146 147 155 156 164 166 GTV Audi: A2 A3 A4 A6 A8 V8 S3 S4 S6 S8 RS2 RS4 TT Austin: Maestro/Montego Metro Montego Break BMW : 3 5 6 7 8 Compact E23 E24 E27 E28 E30 E31 E32 E34 E36 E38 E39 E46 E53 X5 X3 Z3 Citroen : Berlingo AX Bx Cx Evasion Saxo Xantia XM Xsara ZX Aura Volcane ZX Reflex C2 C3 C4 C5 PICASSO Avantage Jumpy Jumper Daewoo : Espero Lanos Leganza Nexia Matiz Nubira Daihatsu : Charade Move Grand Move Fiat : Barchetta Bravo / Brava Cinquecento Ducato Multipla Panda Punto Seicento Tipo Tempra Kombi Uno Stilo Ford : Escort Fiesta Focus Ka Maverick Mondeo Orion Probe Scorpio Sierra Honda : Accord Civic Delsol Del Sol CRX CR-V Prelude Hyundai : Coupe Elantra Atos Accent Lantra Jeep : Wrangler Kia : Sephia Shuma Carnival Lancia : Dedra Kappa Prisma Y Lexus : GS 300 - LS 400 Mazda : 121 323 626 6 MX3 MX5 MX6 RX7 6 Mercedes : w123 w124 w126 w201 w202 w208 w210 w230 CLK SLK CL SL C-Klasa E-Klasa S-Klasa G-Model Vito Viano Vario Mitsubishi :Colt Carisma Lancer Eclipse Galant Pajero Sigma Space Runner Space Wagon Nissan :100 NX 200 SX 300 ZX Almera Micra Patrol Primera Sunny Opel: Tigra, Kadett E Kadet D Corsa, Calibra Astra, Vectra, Agila, Vivaro, Combo, Omega, Senator, Record, Manta, Peugeot: 106, 205, 206, 305, 306, 307, 405, 406, 505, 605, 607, 806, 807, Partner, Renault: Kangoo, Clio, 19, Megane, Laguna, Espace, Thalia, Trafic, SEAT: Ibiza Cordoba Arosa Alhambra Skoda Felicia, Fabia, Octavia, Superb, Subaru Toyota Yaris, Corolla, Avensis, Carina E, Strlet, Volkswagen : Cabrio Golf 1 Golf 2 Golf 3 Golf 4 Golf 5 Golf Golf I Golf II Golf III Golf IV Golf V Kombi Golf4 T2 T3 T4 Doka Bora Lupo Scirocco Corrado Derby Jetta Caddy Sharan Passat Polo Lupo New Beetle Vr6 Gti 16V

Jeśli nie znalazłeś swojego auta na liście napisz do mnie

SPRAWDZ INNE MOJE AUKCJE POSIADAM DOSTEP DO PRZYKLADOWYCH FIRM:K&N,PIPERCROSS,BLACK DIAMOND,F1Z,SW Racing,Wizards of Nos,Pipercams,Magnecor,Apex,Perfect Power,B&M,Comma,Arp,FORGELINE,Powerflex,Quaife,Pro-Blend,Ringers Gloves,Auto Gauge,Thermo-Tec,Farma,Montii Motorsport,Eco Tek

Na towar nie daje gwarancji jednakze towar jest w 100% NOWY!!!!Tak powinno byc napisane na kazdej aukcji zgodnie z nowym prawem UE!!!

ZAPRASZAM I DZIEKUJE ZA ZAINTERESOWANIE MOIMI AUKCJAMI

weitec,supersport,ibiza,golf 2,golf 3,cordoba,audi,Koni,gwninty,zawieszenie sportowe,amortyzatory sportowe,tuning,hamulce,ferodo,EBC,FK,seat,sprezyny,cordoba,a 3,vr 6,gti,dioda,ferrari,dres,sachs,polo,vento,passat,kolektor,wydech,ulter,cl,km,malon,K&N,omp,momo sparco,lampy,klosze,16 cali,195/45,golf 5,gol 4,eibach,luk,bleistain,g tech VW,golf,omp,momo,foliatec,delphi,sachs,valeo,toyo,tuning,tunning,diody,dioda,lcd,sprezyny,wydech,GTI,cupra,turbo,greddy,sex lampa,seat,xenon,spojler,zderzak,dokladka,sportowe,hbm,sparco,devil,remus,supersprint,galka,kierownica,sprzeglo,obnizenie,gwintowane
gwint,polo 6n, 6 K,golf 3,2.0 8v,auto,cordoba,rozporka,n2o,podtleken azotu,podtlenek ,,Remus sportowy moc moment obrotomierz toyo f1 abt amg ulter remus sebring bass tlumik wydech supersport supersprint standardowy wydech uniwersalny 2 okragle puszka KM K&N strumienica szczelinowa luskowa 50 mm mugen Audii TT abt amg sportowe supra porsche ferrari s2 s3 s6 s8 quatrro alipne aluminiumsachs 17 cali turbo a4 a3a6a8 bmw 5 bmw 6 skora pedaly aluminiowe abs klima180KM 80 100 jaguar
  Auto Moto Show 2008 KATOWICE 23-25 MAJA SPODEK
Auto Moto Show 2008 KATOWICE 23-25 MAJA SPODEK

Informację od organizatora imprezy :
Organizator: Firma Sens przy współpracy Expo Katowice i Urzędu Miejskiego w Katowicach
Termin: 23-25 maj 2008
godz otwarcia: piątek 10 00- 18 00
sobota 09 00- 19 00
niedziela 09 00- 18 00
miejsce targów: Katowice Spodek
patronat: Prezydent Katowic Piotr Uszok

Nie ulega już dziś wątpliwości, że katowickie Auto Moto Show będzie największą motoryzacyjną imprezą w tym roku w Polsce. Zainteresowanie wystawców, mediów i publiczności jest znacznie większe niż w poprzednich latach. Przyczyną podstawową jest zapewne dobra koniunktura na rynku motoryzacyjnym oraz udane imprezy w minionych dwóch latach.

Oto szczegóły na temat tegorocznej imprezy:
PREMIERY Przede wszystkim!!!
Premiery nowych samochodów są największą wartością każdych targów motoryzacyjnych. W tym roku w Katowicach tych nowości będzie wyjątkowo dużo! Najpierw jednak o informacja ważnym targowym wydarzeniu.
Fiat Auto Poland, stawia w tym roku na zaprezentowanie jednej z najlepszych fabryk samochodów na świecie, czyli zakładu w Tychach. Przypomnijmy, że dwa samochody roku w konkursie Car of the Year w ostatnich latach to Panda i Fiat 500. Oba produkowane są oczywiście w Tychach. Na czym polega tajemnica sukcesu fabryki? Jak to pokazać na targach? Odpowiedzi na te pytania szukać będziemy w Spodku i podczas spotkania z dyrektorem zakładu, Zdzisławem Arletem. Oczywiście nie zabraknie samochodów, z rodziny Fiata, jak i Alfy Romeo i Lancii. Na konferencji prezentującej nowości Fiata obecny będzie dyr. Bogusław Cieślar. Szczegóły w następnych targowych newsach.

Premiery:
- Po raz pierwszy w Polsce zobaczymy Hondę Accord Tourer, która miała swoją premierę w Genewie. Oczywiście zobaczymy także wchodzącą w maju na rynek Hondę Accord sedan. Po sukcesie obecnego modelu, trudno się spodziewać, że inaczej będzie z nowym, Planowana jest konferencja prasowa z dyr. Andrzejem Wrzoskiem.
- Renault zaprezentuje premierowego Koleosa. Samochód z rodziny crossoverów, który w Azji jest znany jako Samsung QMX. Skrót QMX oznacza Quest Motoring Xperience, czyli poszukiwanie wrażeń motoryzacyjnych. Ten ciekawy samochód wyposażono w napęd na cztery koła, asystenta ruszania pod górkę i asystenta zjeżdżania ze zbocza. Planowana jest konferencja prasowa z Prezesem Renault Polska Arnaud Barralem.
- Skoda Auto Polska zaprezentuje premierowy model Superb, którego światowa premiera odbyła się nie dawno w Genewie. Samochód będzie miał bogatą gamę silników:
1,4 TSI i 1,8 TSI, które jako pierwszy otrzymał Passat, 2,0 TFSI znanego z Octavii RS. Dojedzie również sześciocylindrowy 3,6 FSI, który montuje się do Touarega i Passata R36. W Superbie będzie on napędzał wszystkie cztery koła korzystając z pośrednictwa systemu Haldex.
- Seat, obok pełnej gamy samochodów zaprezentuje nową Ibizę w wersji pięciodrzwiowej. Niestety, mimo starań Iberii, nie uda się pokazać genewskiej premiery, prototypu Bocanegra.
- Suzuki pragnie pokazać Splasha, czyli bliźniaka Opla Agilii.
- Bogatą ekspozycję przygotowuje Kia. Pragną zaprezentować tegoroczne genewskie nowości, czyli Kie SOUL Searcher a także Soul Diva. Odbędzie się konferencja prasowa z dyr. Wojciechem Szyszko
-Ford planuje zaprezentować nowy model Kuga. Planowana jest konferencja z prezesem Adamem Kołodziejczykiem.
- Swą obecność na targach potwierdził Citroen prezentując między innymi nowe C5.
- BMW pragnie pokazać przedpremierowo model X6
- Całą rodzinę swych samochodów zaprezentuje Dodge. (także odbędzie się konferencję prasowąz dyr. Chrysler Polska Maciejem Ratyńskim).
Zobaczymy także samochody z wielkiej rodziny Volkswagena, Audi, Porsche
W Katowicach nie zabraknie także Mitsubishi, Volvo, Peugeota, Nissana , Hyundaia i Ssang Yonga.
Być może pokażą się także chińskie samochody
Cały czas toczą się rozmowy z importerami i wiele wskazuje na to, że nowości będzie znacznie więcej.
Dla młodych zwiedzających i oczywiście mediów szczególnie interesujące będą te najszybsze, najdroższe i najekskluzywniejsze samochody. Zobaczymy Ferrari, Bentleya, Jaguara i wiele innych super bolidów. Osobną ekspozycję stanowić będą auta do profesjonalnego off-roadu, samochody sportowe: rajdowe i wyścigowe i cała gama szeroko rozumianego tuningu.
Należy jednak pamiętać, że targi motoryzacyjne to nie tylko samochody. Zobaczymy ekspozycję wielu firm prezentujących sprzęt warsztatowy, chemię i kosmetykę samochodowa oraz różnego rodzaju akcesoria motoryzacyjne. Nie zabraknie także motocykli, skuterów i pojazdów turystycznych.
Wielką atrakcją targów będzie przygotowywana wspólnie z Urzędem Miejskim w Katowicach (nad targami patronuje prezydent Katowic Piotr Uszok), Gala Night, czyli wyjątkowy moto-koncert, który rozpocznie się o godz 21, w piątek 23-go maja.
Natomiast dzień wcześniej przez Katowice przejdzie wielka Moto-Parada, czyli happening poprzedzający targi.

25-maja zapraszamy na Najlepszy Tuning Śląska .
W ostatni dzień targów Auto Moto Show serdecznie zapraszamy na zlot tuningowy VW organizowany przez Centrum Tuningu Samochodowego. Atrakcją dnia będzie wybór spośród wielu aut marki najlepszego VW Śląska. Poza tym przewidziane jest wiele konkurencji dedykowanych specjalnie dla miłośników tuningu VW i nie tylko.
Gwarantujemy świetną zabawę w miłej atmosferze przez cały dzień trwania imprezy.
Zgłoszenia do konkurencji można składać w dniu zlotu (25.05.2008) w stanowisku organizacyjnym.
Otwarcie bram dla uczestników o godzinie 9.00
Szczegółowy plan dnia już wkrótce.
  Ksi??ki "sam naprawiam"
Na dzien dzisiejszy nie posiadam ale postaram sie zdobyc.

[ Dodano: Pon Lip 27, 2009 8:27 pm ]
ETKA 7.0 [PL]

Image1

image2

Czym jest ETKA?
Program jest niezbędnym narzędziem dla tych wszystkich którzy robią remont, wykonują drobne naprawy swojego auta lub przerabiają -TUNING, zarówno dla zawodowców jak i dla amatorów. Zawiera bazę części VW-Audi-Seat-Skoda.

W sposób dokładny i bezbłędny wskazuje na usytuowanie w układzie, kolejność części w montażu, numer fabryczny i nazwę każdego podzespołu. Dotarcie do właściwego schematu odbywa sie przez wybranie modelu, rocznika a następnie wybranie odpowiedniej grupy części. Ponadto Etka umożliwia min. wyszukiwanie wybranej części po jej nr fabrycznym lub nazwie, powiększenie schematów na monitorze bez względu na to czy są to elementy silnika, blacharki, zawieszenia, wydechu itd. Ponadto znajdują się tam dokładne spisy wszystkich typów silników i skrzyń biegów, listy wyposażeń dodatkowych oraz rodzaje lakierów, podkładów itp. Oprócz katalogów głównych znajdziemy także obszerna bazę katalogów specjalnych min. z częściami elektrycznymi.

Języki:
-Niemiecki
-Angielski UK
-Angielski US
-Francuski
-Włoski
-Hiszpański
-Czeski
-Duński
-Norweski
-Szwedzki
-Polski
-Turecki
-Węgierski
-Chiński
-Japoński
-Rosyjski

Modele Audi w ETKA 7.0
Audi A4/S4 Cabrio ./qu. 2003>>Audi Cabriolet 1992>2000
Audi Coupe 1981>1996
Audi Coupe quattro 1985>1996
Audi Quattro/Sport 1980>1991
Audi A7 2007>>Audi TT Coupe/Roadster 1999>Audi 100/Avant quattro 1985>1994
Audi 100/Avant 1977>1994
Audi A2 2000>2005
Audi 200/Avant quattro 1985>1991
Audi 200 1980>1991
Audi A3/S3/Sportback/qu. 1997>Audi A4/Avant 1995>Audi A4/S4 Cabrio./qu. 1995>Audi 50 1975>1978
Audi A6/Avant 1995>Audi Audi A6 allroad quattro 2000>Audi A6/S6/Avant quattro 1995>Audi A8 1994>Audi A8/S8 quattro 1994>Audi 80/90/Avant 1973>1996
Audi 80/90/Avant quattro 1983>1996
Audi 80 Avant RS2 quattro 1994>1996
Audi RS4 Avant quattro 2001>Audi RS4 Cabriolet qu. 2007>Audi RS6/RS6 plus/Avant qu. 2003>2005
Audi S6 plus quattro 1997>1997
Audi V8 1989>1994

Modele VW w ETKA 7.0
Volkswagen New Beetle 1999>Volkswagen New Beetle Cabrio 2003>Volkswagen Bora/Variant/4Motion 1999>2005
Volkswagen Caddy 1983>Volkswagen Campmob (Typ2/Transp/LT) 1980>Volkswagen Caddy ZA 1996>Volkswagen Scirocco/Corrado 1974>1995
Volkswagen Crafter 2006>>Volkswagen Eos 2006>>Volkswagen Fox-EU 2005>>Volkswagen Fox-Africa 2004>>Volkswagen Chia/Kleinlieferwg.147 1956>1974
Volkswagen Gol "BR" 2004>Volkswagen Golf 1975>1998
Volkswagen Golf Cabriolet 1979>2002
Volkswagen Golf/Variant/4Motion 1998>Volkswagen Golf Plus 2005>Volkswagen Golf/syn./Rallye/Country 1986>1998
Volkswagen Golf Variant 1994>1999
Volkswagen Golf/City Golf ZA 1996>Volkswagen Mod.181/Iltis 1969>1988
Volkswagen Jetta syncro 1979>Volkswagen Jetta ZA 2006>>Volkswagen LT, LT 4x4 1976>Volkswagen Lupo/Lupo 3L TDI 1999>Volkswagen L80 1995>2000
Volkswagen Passat/Santana 1974>Volkswagen Passat syncro/4Motion 1985>Volkswagen Phaeton 2002>Volkswagen Polo/Derby 1975>Volkswagen Polo "BR" 2003>2006
Volkswagen Polo Classic/Variant 1996>2002
Volkswagen Polo Classic "CN" 2004>Volkswagen Polo Classic/Playa "ZA" 1996>Volkswagen Polo Lim.(Stufenh./Sedan) 2004>Volkswagen Polo "ZA" 2003>Volkswagen Parati "BR" 2004>Volkswagen Saveiro "BR" 2005>Volkswagen Sharan/syncro/4Motion 1996>Volkswagen Taro 1989>1997
Volkswagen Touran 2003>Volkswagen Touareg 2003>Volkswagen Transporter 1991>Volkswagen Transporter syncro 1993>2004
Volkswagen Tipo 1 Mex. 1994>1999
Volkswagen Typ 2 1968>1992
Volkswagen Typ 2 syncro 1985>1992
Volkswagen Typ 2 "ZA" 1995>2003
Volkswagen Typ 3, Typ 4, K70 1961>1975
Volkswagen Typ 1(1200/1300/1302/1303) 1947>1986

HASŁO: m1cky[/b]

LUB:

BEZ HASŁA

[ Dodano: Pon Lip 27, 2009 8:45 pm ]
Workdata 2007 [PL]

PROGRAM ZAWARTY JEST NA 1 DVD

2007 ROK !!! NAJNOWSZE WYDANIE !!!

WERSJA POLSKA

Program stanowi nieocenioną pomoc przy diagnostyce, naprawach, regulacjach i użytkowaniu auta, zawiera schematy elektryczne, naprawy, remonty silników, porady, lokalizacje sterowników, geometrię kól, momenty dokręcania śrub, kody serwisowe, ustawienia rozrządu i wiele wiele więcej niezwykle cennych informacji na temat niemal każdego auta.

Program zawiera mnóstwo danych na temat
prawie każdego samochodu wyprodukowanego do 2005 roku.
Jest uznany za najlepszy program w swojej klasie.
Informacje na temat danych regulacyjnych, danych technicznych,
informacje potrzebne do remontu silnika, schematy elektryczne każdego samochodu
oraz wiele innych przydatnych informacji ogarnięte w piękną szatę graficzną
sprawia że korzystanie jest proste i przyjemne.
Zyskał uznanie już ponad 250 000 ludzi
Na płycie instrukcja instalacji

Lista modeli które program obsługuje:
(w programie znajdziesz informacje na temat wszystkich poniższych modeli)

Kod: ALFA ROMEO

33, 33, 145, 146, 147, 75, 155, 156, 164, 166, Sprint, Spider, Spider, GTV, GT, SZ/RZ

AUDI
80/90, 80, Coupe/Cabriolet, A2, A3, A3, A4, A4, TT, 100 / 200 / V8, 100 / A6, A6, Allroad, A6, A8, A8,

BMW
1(E87), 3(E30), Z1(E30), 3(E36), Z3(E36), 3(E46), Z4(E85), 5(E34), 5(E39), 5(E60), 5(E61 touring), 7(E32), 7(E38), 7(E65), 7(E66 L), 8(E31), X5(E53)

BUICK
Skylark, Century, Regal, Le Sabre, Park Avenue, Riviera

CADILAC
Catera, Seville, Eldorado

CHEVROLET
Caprice, Impala, Cavalier, Malibu, Lumina, Camaro, Corvette, Vanture Trans Sport

CHRYSLER
Vision, Neon, Stratus, PT Cruiser, Voyager, Voyager, Voyager, 300M

CITROEN
AX, Saxo, C2, C3, ZX, Xsara, Picasso, Xsara Coupe, BX, Xantia, C5, CX, XM, Evasion Synergie, C8, C25, Jumper Realy, Jumpy Dispatch, Berlingo

DAEWOO (CHEVROLET)
Matiz, Nexia, Lanos, Nubira, Espero, Leganza, Tacuma Rezzo, Kalos, Evanda Magnus, Lacetti

DAIHATSU
Cuore Mira, Cuore Mira, Cuore Mira, Sirion, Charade, Charade, Charade, Valera, Applause, Move, Gran Move, Feroza Soprtrak, Terios, Rocky Fourtrak

FIAT
Cinqecento, Seicento, Panda, Panda, Uno, Punto, Punto, Palio Weekend, Tipo, Bravo, Brava, Tempra Marengo, Stilo, Idea, Croma, Marea, Coupe, Barchetta, Multipla, Doblo, Doblo Cargo, Ulysse, Ulysse, Scudo, Ducato, Ducato, Ducato

FORD
Ka, Fiesta, Fiesta, Courier, Fiesta, Escort, Orion, Escort, Orion, Fusion, Focus, Puma, Cougar, Sierra, Sierra, Mondeo, Mondeo, Mondeo, Scorpio, Scorpio Granada, Galaxy, Galaxy, Transit, Transit, Transit, Transit, Maverick

HONDA
Logo, Jazz, Civic, Civic Shuttle, Civic, Civic,Civic, CRX, Integra, Concerto, Accord, Accord, -Wagon Aerodeck, Accord, Accord, Prelude, Prelude, Legend, Legend, HR-V, CR-V, Insight, Stream

HYUNDAI
Atos, Pony, Excel, Excel/Accent, Accent, Matrix, Scoupe, Coupe, Stellar, Lantra, Lantra, Elantra, Trajet, Santa Fe, Sonata, H-100, H1 H-200, Starex, Satellite

IVECO
Daily, Daily, Daily S2000

JAGUAR
XJ6, XJ12, XJ6 X300, XJ12 X300 , XJ V8 X308, X-Type X400, S-Type

JEEP
Cherokee, Grand Cherokee

KIA
Pride, Sephia, Sephia II Shuma, Rio, Clarus, Carato, Sportage, Besta, Magentis Optima, Opirus, Carens, Carnival Sedona

LADA
Samara & Diva Riva

LANCIA
Ypsilon Y10, Ypsilon Y, Ypsilon, Delta, Delta, Prisma, Dedra, Lybra, Thema, Kappa, Thesis, Zeta, Phedra

LAND & RANGE ROVER
Defender, Discovery I, DiscoveryII, Range Rover I, Range Rover II, Freelander, Freelander

LEXUS
IS GXE10, LS UCF10, LS UCF20, LS UCF30, GS JZS147, GS JZS160, SC UZZ40, RX MCU15

LINCOLN
Continental, Town Car, Mk VIII

MAZDA
121, 121, 121,2, Demio, 323, 323, 323, 3, 626 (Wagon ->1997), 626, 626, MX3, MX5, MX5 / Miata, MX6, Tribute, 6, Xedos 6, Xedos 9, E-series, Premacy, MPV, MPV

MERCEDES - BENZ
W168 A, W414 Vaneo, W201 190, W202 C, 180-43AMG,W203 C, 180-320, W208 CLK, 200-55AMG, W209 CLK, 200-500, W215 200-500, E, W124 E, 200-500, W210 E, 200-55AMG, W211 E, 200-55 AMG Kompressor, W123 200-300, W140 S, 280-600, W220 S, 320-600, W126 SE&SEL, 260-560, W170 SLK, 200-32 AMG, W171 SLK, W129 Sl, 300-600, W230 SL, 350-600, W460 G, 200GE-300GD, W461 G, 230GE-290GDT, W463 G, 200GE-G500, W163 ML, 230-500, W638 Vito / V-, W631 MB 100, W601-2 T1, 208 -410 D, W901/2/3/4/5 Sprinter

MG
MGF, RV8, ZR, ZS, ZT
MINI
Mini R50, Mini Cooper S R53

MITSUBISHI
Colt, Colt, Colt, Colt, Lancer, Lancer, Lancer, Lancer, Lancer EVO VIII, Carisma, Galalnt, Galalnt, Galalnt, Galalnt, Sapporo, Sigma, Starion, 3000, Pajero Pinin, Pajero Montero, Pajero Shogun, Space Star, Space Runner, Space Wagon, Space Wagon & Runner / Chariot, Space Wagon, Space Gear, L200, L300, L400

NISSAN
Micra K10, Micra K11, Micra K12, Sunny, Sunny, NX, Primiera P10, Primiera P11, Primiera P11-144, Primiera P12, Almera N15, Almera N16, Almera Tino V10, Bluebird, Laurel, Maxima, Maxima QX A32, MaximaQX A33, Serena C23, X-Trail T30, Terrano I, Terano II R20, Patrol, Patrol GR Y61, Prairie, Prairie M11, Silvia, 200SX, 200 SX S14, 300ZX Z32, Primastar X83, Interstar X70, Urvan E24

OPEL
Agila, Corsa A / Nova, Corsa B, Corsa C, Tour Combo, Tigra, Kadet E, Astra F, Astra G, Zafira, Meriva, Ascona C / Cavalier, Vectra A / Cavalier, Vectra B, Vectra C, Signum, Calibra, Omega A / Carlton, Omega B, Senator, Sintra, Frontera, Frontera B, Monterey, Campo, Vivaro, Movano

PEUGEOT
106, 205, 206, 309, 306, 307, 405, 406, 407, 605, 607, 806, 807, Partner, Expert, J5, Boxer

RENAULT
Twingo, 5 Super 5, Modus, Clio, Clio II, 19, Megane, Megane Scenic, Megane Coupe, Megane II, 21 Nevada, Laguna, Laguna II, 25, Safrane, Vel Satis, Espace, Espace, Avantime, Express, Kangoo, Trafic, Trafic II, Master, Master II

ROVER
Mini, Metro, 100 / Metro, CityRover, 200, 200&400, 200, 400, 25, Streetwise, 45, Maestro, Montego/Estate, 600, 75, 800

SAAB
90, 900, 900, 9-3, 9-3, 9000, 9-5, 9-5

SEAT
Marabella, Arosa, Ibiza, Ibiza, Ibiza, Ibiza, Altea, Leon, Malaga, Cordoba, Cordoba, Cordoba, Toledo, Toledo, Alhambra, Terra, Inca

SKODA
Fabia, Favorit, Felicia, Octavia, Superb

SUBARU
Mini Jumbo, Vivio, Justy, Justy, Justy, Leone 1300, Leone 1600, Leone 1800, , Impreza, Impreza, Forester, Legacy, Legacy, Legacy, XT, SVX

SUZUKI
Wagon R+, Alto, Alto, Swift, Swift, Baleno, Baleno, SJ, Samurai, Vitara,Grand Vitara, Liana, Cappucino

TOYOTA
Yaris, Yaris Verso, Starlet, Starlet, Starlet, Corolla, Corolla, Corolla, Corolla, Corolla, Corolla Verso, Paseo, Avensis, Avensis, Avensis Verso, Carina, Carina, Carina, Camry, Camry, Camry, Picnic, Previa, Previa, 4-Runner, Hi-Lux, RAV-4, RAV-4, LandCruiser, Celica, Celica, Celica, Celica, MR2, MR2, MR2, Supra, Supra, Lite Ace, Hi-Ace RZH&LH, Hi-Ace RCH&LXH

TVR
Griffith, Chimaera

VOLKSWAGEN
Lupo, Polo II, Polo III, Polo Clasic, Caddy, Polo IV, Golf II, Golf III, Golf IV, Golf V, Touran, Jetta II, Vento, Bora, New Beetle, Scirocco, Corrado, Passat II, Passat III, Passat III, Passat IV, Phaeton, Sharan, Taro, Touareg, Transporter T3, Transporter T4, Transporter T5, LT, LT

VOLVO
340/360, 440/460, S40/V40, S40/V50, 480, S60, 240, 740 / 760, 780, 850/S70/V70, C70, V70/XC70, 940/960/S90/V90, XC90, S80
  SILNIKI: 1,8 Turbo
Ta jednostka napędowa o pojemności 1,8 20v Turbo koncernu VAG od lat nalezy do najczęściej poddawanych profesjonalnym modyfikacjom przez miłośników tuningu. Jest to 4 cylindrowa jednostka o pojemności 1781 cm3, 5 zaworach na cylinder i turbodoładowaniu, montowana była i nadal jest w wielu modelach grupy Volkswagena i wszem i wobec jest znana jako 1,8 T. Pewnie pomyślicie skąd taka duż popularność wśród tunerów otóż Volkswagen jako jedyny producent postawił w połowie lat 90 na tak szeroki rozwój i popularyzacje silnika z turbodoładowaniem w klasach aut popularnych. Aut koncernu VAG, wyposażonych w jednostkę 1,8 T, po europejskich drogachjeżdzą miliony. Wielka popularność silnika uczyniła go łatwym kąskiem dla firm tuningowych, które szybko odkryły, iż to bardzo trwała i łatwo poddająca się modyfikacjom jednostka napędowa... Warto zauważyć, że 1,8 T pod maskami montowane było w dwojaki sposób: poprzecznie oraz wzdłużnie. Poprzecznie to między innymi w VW Golfie, Audi A3 i TT, Skodzie Octavii, Seacie Ibizie, Leonie oraz Alhambrze. W tej grupie silniki osiągały moc 150, 180, 210 oraz 225 KM. Natomiast w VW Passacie, Audi A4, A6 i Skodzie Superb silniki montowano wzdłużnie. Tutaj moce w zależności od wersji wynosiły 150,163,180 bądz 195 KM. Sposób umieszczania silnika wymusił inne umieszczenie turbiny oraz całego układu dolotowego. Tak więc SWAPy typy motor z A4 do A3 nie są mozliwe Zasadniczo rodzinę 1,8 T łatwo podzielić również ze względu na osiąganą moc: Pierwsza, najliczniejsza grupa (doładowanie spręzarkami KKK K03) występowała w wersjach 150, 163, 180 i 195 KM. Mimo stosowania różnych odmian turbospręzarki K03 (o tej samej wydajności) różnice konstrukcyjne były duże i dotyczyły głównie oprogramowania silnika. Potwierdzeniem tej tezy jest fakt, iż tzw. chip-tuning pozwalał każdorazowo na uzyskanie ok. 185-190 KM (wersje z przed 2000 roku wyposazone w tradycyjna linkę gazu osiągały nieco mniej bo około 175 KM). Jedynie najmocniejsza jednostka, fabryczna wersja (z turbosprężarką K03) o mocy 195 KM wyposażona była w dodatkowy intercooler oraz większe wtryskiwacze. Druga grupa silników (moc 200 oraz 225 KM) stosowana była wyłącznie w Audii TT oraz S3 i Seacie Leonie Cupra. Montowany wyłącznie poprzecznie silnik wyposażony był w większą turbosprężarkę o oznaczeniu K04, jednak nie była to jedyna różnica w stosunku do słabszych silników z rodziny. Zastosowano w nich ponadto inny wał korbowy, mocniejsze korbowody oraz tłoki, inne koło zamachowe oraz inne sprzęgło. Kolektory, orurowanie do 2 intercoolerów, a także cały układ wydechowy (wyposażony w 2 katalizatory oraz większej średnicy "downpipe") przygotowane były fabrycznie do osiągania większej mocy maksymalnej. Żeby nieułatwić pracy niedoświadczonym amatorom tuningu, inne były nawet podłączenia przewodów olejowych i wodnych do turbosprężarek Jednak przy odrobinie know-how wszystkie elementy z łatwością można było przełożyć do "słabszych" 1,8 T, czyniąc z nich dobrą bazę do dalszego tuningu. Montaż samego chip'a w silniku 210/225 KM to wzrost mocy do 260 KM !!

T U N I N G

Tuning tego silnika to temat rzeka. Ilość urzytkowników, która poddawała swój silnik najróżniejszym modyfikacjom, może przyprawić o zawrót głowy. Największe doświadczenie w tej materii w Polsce ma jednak firma VTG, która od lat specjalizuje się w silnikach grupy VAG. W ich ofercie na chętnych czekają następujące propozycje modyfikacji najpopularniejszej jednostki 1,8 T o mocy nominalnej 150 koni mechanicznych. Podane ceny sa to orientacyjne ceny netto.

STAGE 1

Pierwszy etap prac obejmuje optymalizację elektroniki sterującej pracą silnika. W jednostkach z elektryczną przepustnicą można liczyć na osiągnięcie 185 - 190 KM. Koszt około 1 600 zł.

STAGE 2

Po wymianie wydechu na przelotowy (przeróbka obejmuje również wymianę tzw. downpipe'u) dostosowana jest elektronika. Wydech pozwala na uzyskanie ok. 10 KM więcej w stosunku do Stage 1. Łączczny koszt modyfikacji 3 500 zł.

STAGE 3

Dodatkowa wymiana turbosprężarki na KKK K04, kolektora wydechu pozwala na uzyskanie około 210 KM. Jak przy każdym etapie prac, konieczna jest optymalizacja sterownika silnika (chip). Koszt około 8 500 zł.

STAGE 4 PLUS

Oprócz powyższych modyfikacji konieczny jest założenie dodatkowego intercoolera lub montaż pojedyńczego dużego intercoolera (zamiast 2 orginalnych VAG). Po wymianie wtryskiwaczy oraz orurowania układu dolotowego, a także obudowy filtra powietrza należy ponownie zestroić silnik. Koszt takiej modyfikacji jest znaczny i wynosi już 12 500 złotych. Warto jednak zaznaczyć, że do modyfikacji używane są wyłącznie orginalne części VAG. Efekt prac to około 250 KM - maksymalna moc zalecana przez VTG dla tłoków/korbowodów silnika o mocy nominalnej 150 KM (dla dalszych przyrostów konieczny jest montaż tłoków z mocniejszego silnika o mocy 210/225 KM lub sprowadzenie kutych zamienników zza Oceanu).

STAGE 4

Ostatnia propozycja to modyfikacje ustalane indywidualnie, zgodnie z oczekiwaniami włąściciela auta. Potencjał silnika 1,8 T to około 420 KM przy wykorzystaniu "normalnego" paliwa. Przy zastosowaniu Nitra możliwe są nawet moce dochodzące do 500 KM. Koszty budowy takiego silnika są bardzo wysoke, a prace i strojenie długotrwałe.



Podziękowania dla firmy VTG i GT przy realizacji materiału.
  Leksykon Stylów Tuningowych.
CULT:Wszyscy chyba widzieliśmy kiedyś fotki z jakiegoś niemieckiego zlotuVW w Worthersee czy Luckau. Tam króluje cult - style. Niemcy kochają swoje stare Volkswageny w szczególności z przełomu lat 70 i 80. Obowiązkowymi elementami stylu cult są: dodatki retro (malutkie chromowane lusterka i chromowany bagażnik dachowy ze starą walizką), 13 calowe felgi z dużym rantem, obniżenie na kompletną glebę i jak najczystrzy wygląd zewnętrzny (zero spojlerów). Często dorzuca się też sporo gadzetów z epoki i naklejki cultowej kompanii naftowej 76 Union. Silnik powinien być tak czysty jakby go właśnie wyprodukowali.

Styl popularny:- Niemcy
- Austria

Ulubiona baza:- VW Golf Mk1



STYL ANGIELSKI:
Małe samochodziki miejskie z dawką tuningu pozwalajacą na przerobienie kilku sporych limuzyn. Ogromne zderzaki i progi, poszeżenia, 20 calowe felgii, no i przede wszystkim porozbierane dziewczyny bo bez " babes " nie ma w ogóle tuningowych samochodów.

Styl popularny:- tylko Wielka Brytania

Ulubiona baza:- Citroen Saxo



STYL FRANCUSKI:
Bierzemy Peugeota 206 i robimy coś na wzór wozu pancernego, tylko w jasnym kolorze. Im mniej finalna wersja będzie przypominać orginał tym lepiej. W szczególności cenione są bodykity: zderzaki z wielkimi wlotami i masywnymi błotnikami. Okulary na reflektory, siatki w zderzaku ?? wszystko się przyda. Tylko gorzej jest z tuningiem mechanicznym bo niebardzo coś tam dłubią. W tym stylu podobni są Hiszpanie.

Styl popularny:- Belgia
- Francja
- Szwajcaria

Ulubiona baza:- Peugeot 206



STYL HISZPAŃSKI:
Nie istnieje nic takiego czego nie mozna zamontować do autka. Hiszpanie nade wszystko kochają tuning optyczny, a ich specjalnością są lakiery. Im bardziej finezyjne tym lepiej. Nie ma czegoś takiego jak jednolita koncepcja wozu, a w modzie są chromowane felgi i beżowa skóra.

Styl popularny:- Hiszpania
- Włochy (częściowo)

Ulubiona baza:- auta kompaktowe (Seat Ibiza, Leon)



GERMAN STYLE:
Cokolwiek byle nisko, szeroko, i czysto. Jednym słowem tuning z finezją i sterylnością na maxa. Niemcy kochają felgi o rancie tak szerokim, że można kłaść telefony komórkowe bez żadnych problemów. Nie przepadają natomiast za wymyślonymi bodykitami. Niemiecki styl to też poważne obniżenie auta ponad 10 centymetrów co robi wrażenie.

Styl popularny:- Niemcy
- Austria
- Polska

Ulubiona baza:- dowolna... od Passata do Celiki



RESTO:
Skrót od " Restoration " czyli poprostu odrestaurowanie. Wiadomo, że autko powinno być zawsze jak nowe, więc szyje się nowe tapicerki, chromuje felgi, zarzuca się nowy lakier. Oglądanie amerykańskiego Muscle Cara w stanie fabrycznym potrafi zostawić niezłe wrażenie.

Styl popularny:- na całym świecie

Ulubiona baza:- auta starsze niż 20 lat.



DRAGSTER:
Wygląda jak normalny samochód w rzeczywistości jest potworem zdolnym przejechać 1/4 mili w niecałe 8 sekund. Przeważnie zakłada się karoserię z laminatu i ogromne tyle koła o szerokości 400 mm lub szersze. Samochody tego typu nie nadają się do jazdy codziennej, na ulicy. Podczas zawodów wyposaża sie je w spadochron do hamowania i wózek z małymi kółkami.

Styl popularny:- USA
- Australia

Ulubiona baza:- to zależy... i Mercedes 500 SL, Toyota Starlet z 1981 r. nie ma regóły.



JDM:
Delikatny tuning, najczęściej z jednolitym kolorem, i chromowanymi felgami o rozsądnych rozmiarach. Kluczem do sukcesu tego stylu są smakowe dodatki takie jak nazwy kultowych japońskich producentów akcesoriów tuningowych. Siedzenia Bride, bodykit Blitz, opony Falken, pasy bezpieczeństwa Takata i osprzęt HKS.

Styl popularny:- Japonia
- USA
- do pewnego stopnia Europa

Ulubiona baza:- Wszystkie auta Japońskie



IMPORT TUNER:
Ten styl można zaobserwować w filmach typu " Szybcy i wściekli", " Za szybcy i Za Wściekli ". Do tego auta muszą pochodzić z Japoni a do tego ostry lakier, felgi czarne i polerowanym rantem. Idealnie do tego nadaje się tylko HONDA.

Styl popularny:- USA
- od niedawna Europa

Ulubiona baza:- Honda Civic
- Mitsubishi Eclipse
- Toyota Supra



DRIFT MACHINE/D1:
Niekwestionowanymi mistrzami i wynalazcami zabawy w " latanie bokiem " są Japończycy. Tam też odbywają sie zawody serii D1 Challenge. Wygląd to bardzo dużo naklejek. Maszyny mają tylny napęd i wybebeszone wnętrze.

Styl popularny:- Japonia
- USA

Ulubiona baza:- Nissan 200 SX
- Nissan Skyline
- Toyota Corolla AE86



HOD ROD:
Klasyka klasyki tuningu, czyli zabytkowe auta amerykańskie z lat 1920-1950. Mają ogromne silniki V8 powinny być odsłonięte oczywiście, tylne koła znacznie większe niż przednie, a dach maksymalnie obniżony. Malowanie to płomienie na masce.

Styl popularny:- USA

Ulubiona baza:- Ford T
- Ford A
- Willys
- '39 Mercury



LOWRIDER:
Styl prosto z Meksyku. Autka mją pneumatyczne zawieszenia dzięki którym można opuszczać i bawić się do woli w taniec i podskakiwanie. Do tego stosuje się felgi 13 i 14 calowe tylko szprychowe z białym paskiem oponki.

Styl popularny:- USA
- troszkę Europa

Ulubiona baza:- Chevrolet Impala z 1963-1964 r.



DUB:
Czyli na bogato. Samochody mają ogromne chromowane felgi, wnętrza w jasnej skórze, i wszelakie elementy które mają za zadanie pokazać, że właściciel jest obrzydliwie bogaty. Wnętrze wysadzane jest złotem i kamieniami szlachetnymi także.

Styl popularny:- wśród raperów i handlarzy narkotyków

Ulubiona baza:- Chrysler 300 C
- Wszelakie SUV-y



BLING BLING:
Sa to SUV-y z kołami o rozmiarze około 26 cali. Potężną elektrownią w bagażniku i pneumatycznym zawieszeniu. Jedynym czynnikiem decydującym o potędzę tuningu jest kasa... Im więcej tym lepiej. Tutaj nie ma świętości: Lambo doory w Ferrari, Spinery w Rollsie. 28 calowe felgi i 18 ekranów w Hummerze to lightowy projekt.

Styl popularny:- Zachodnie wybrzeże w USA

Ulubiona baza:- Hummer H2
- Escalade


 



tuning honda accord coupe
tuning honda civic 88
tuning Sony Ericsson k800i
tuning 6020 nokia
tuning auto tapety
TUNING BMW E30
TUNING DAEWOO LANOS
tuning dt yamaha
Tuning Fiat 126
tuning fiat 126p
tuning golf III
TUNING Golf MK1
Tuning Hondy Civic
tuning ikony siemens
TUNING NISSAN ALMERA
  • pomyslowe dekoracje stolu
  • inwestycje rzeszow
  • Tomasz Judym
  • umowa;zlecenia;rozliczenia
  • ad media